Przebieg 300 tys. kilometrów – auto na złom? - 01.12.2014

Przebieg 300 tys. kilometrów – auto na złom?

Wbrew pozorom samochodów, które mają przebieg przekraczający 300 tysięcy kilometrów jeździ bardzo dużo, z tym że mają często cofany licznik. Jest to pewnego rodzaju granica psychologiczna, której nie chcemy przekraczać kupując samochód, co jest słuszne.

Naprawdę trzeba się natrudzić, aby sprzedać taki samochód. Często jest „gruntownie odświeżany” tj. wymiana skóry na kierownicy, malowanie odbarwionych plastików, wymiana pianki w fotelu, materiału, wszystko dokładnie wyprać, umyć i sprawić że będzie lśnił. Potem dochodzi do najważniejszego – cofanie licznika. W zależności od stanu samochodu o kilkadziesiąt kilometrów, a nawet czasem o połowę. Wizualnie jest super, technicznie niestety dramat.

Jakie koszty czekają na nas z samochodem o tak dużym przebiegu?

Właściwie to nie można precyzyjnie powiedzieć jakich usterek możemy się spodziewać. Zwłaszcza, że te najbardziej awaryjne części i podzespoły przy tak dużym przebiegu były na pewno już przynajmniej raz wymieniane. Różnicą jest tez to czy przebieg został zrobiony w trasie, po autostradach czy po miejskich dziurach. Stan techniczny samochodu z trasy jest o wiele lepszy.

Jak poznać że samochód jest sprawny?

Oczywiście wizualnie samochód będzie bez żadnej skazy, ale najlepszym sposobem poza stacją diagnostyczną jest po prostu jazda próbna. Jeżeli samochód wydaje się być zwarty, silnik i nadwozie nie wydają żadnych dziwnych dźwięków, to oznacza że samochód nie będzie wymagał nakładów finansowych zaraz po zakupie. Tym samym można się na niego decydować.

Generalnie rzecz ujmując im młodszy model samochodu chcemy nabyć, a ma on przejechane ponad 300 tysięcy kilometrów, tym jego dalsze użytkowanie będzie mniej opłacalne. Ponieważ, coraz częściej nie wystarcza zwykła wymiana podzespołów, trzeba je kalibrować, programować elektronicznie, wiele rzeczy jest od siebie zależnych itd.

Warto dokładnie zapoznać się z historią pojazdu który chcemy nabyć, aby po zakupie nie wygenerować sobie dodatkowych kosztów związanych z naprawą.

Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności